Matsumota en Takayama.

18 oktober 2019 - Takayama, Japan

Totaal ongeveer 300 km gereden naar Matsumota. In Matsumota de wasabi boerderij bezocht.  Wasabi kan alleen gekweekt worden in extreem schoon water en de Daio kwekerij is daarom een regionale trots. Bij wasabi gaat het uiteindelijk om de wortels van de plant.

Wat je echt moet zien in Matsumota is het Matisimoto jo Castle.  Het kasteel  ligt in het centrum van de stad omringt door een brede gracht. Ze zeggen dathet een van de mooiste kastelen van Japan is. De unieke combinatie van zwart en wit heeft het kasteel de bijnaam kraaiennest (karasu jo) gegeven.

Daarna met lokaal vervoer naar Takayama. In de stad zijn prehistorische vondsten gedaan die teruggaan tot in de 7e eeuw.

Morgen gaan we richting Kyoto waar we naar het beroemde festival zouden gaan. Die gaat helaas niet door ivm de kroning van de ni euwe keizer. We zien wel wat er nu gaat gebeuren.

1. Conny:
    18 oktober 2019
    Wat een statige heren. Vast een hele belangrijke vergadering. Veel plezier in Kyoto en maar hopen, dat we de regen achter ons kunnen laten.
  2. Diny Flik:
    18 oktober 2019
    Prachtig hoor. De reis van je leven.👍😎
    Jullie vallen als westerlingen wel op denk ik. Merk je niets van van die vreselijke storm die er is geweest?
    Prettige dagen verder.🍀🌺🍀
  3. Paulien Weinans:
    19 oktober 2019
    Alles opgebouwd uit hout. Natuurlijke materialen. Een totaal andere cultuur. Dat is echt aanpassen. Leuk! Uitdaging.
    Wat een belevenis. Geweldig. Op naar het volgende evenement.
  4. Janneke Sporrel:
    19 oktober 2019
    Leuk Diny, dit te lezen. Prachtige reis en wat een hele andere wereld !
    Veel plezier verder.
    Liefs, Janneke
  5. Frank en Ria:
    Moi globetrotters,
    Mooi in Japan zeg, veel indrukken weer he! Geniet ervan, veel groetjes van ons uit (alweer) Zuidlaren!
    Laifs RiFra