Rond dwalen in Tokyo.

16 oktober 2019 - Nagawa, Japan

Vandaag met Eltjo, Lut en Conny doorgebracht in Tokyo.

We zijn met de metro naar de oude vismarkt gegaan. Het reizen met de metro is al een feestje op zichzelf.

Soms als haringen in een ton hangen aan de handgrepen met Japanners die het vreselijk druk hebben met hun mobieltje.

Voor we bij vismarkt aankwamen zagen we een mooi tempel en wij hadden het geluk dat er net een dienst werd opgedragen.

Zeer indrukwekkend alhoewel je er geen woord  van kan verstaanders. De vismarkt is eigenlijk een beetje een commercieel iets geworden. Wel veel handel maar vroeger werd de vis hier ook aangeleverd en verhandeld.  Dat is nu naar een andere plek verhuisd en je moet tickets kopen om er binnen te komen.  Jammer.

Daarna met trein, metro naar een andere wijk waar een heel mooi straatje zou zijn met lolita meisjes. Viel een beetje tegen maar goed je kunt ook niet alles hebben.

Weer in de metro op weg naar de Japanse volksbuurt Yanaka. Dat was eigenlijk het hoogtepunt van de dag. Nog oude huizen en veel tempels  met begraafplaatsen die er zeer indrukwekkend uitzagen.  Komen we daar zomaar een heel mooi en groot gouden Boeddhabeeld in het versier.

Morgen op weg naar Matsumota. Daar is de grootste wasabi kwekerij.  Het is vrij hoog gelegen. Ook is er een kasteel die midden in de stad ligt.  We zullen het zien.

1. Anneke Top:
    16 oktober 2019
    Ziet er mooi uit fijn dat jullie het naar je zin hebben
  2. Manna:
    16 oktober 2019
    Lijkt een hele mooie reis,,tot nu toe.
    Genieten,dus!
  3. Diny Flik:
    16 oktober 2019
    Prachtig om dit allemaal met eigen ogen te zien.. Maak maar notities om het allemaal terug te halen. Zoveel indrukken.
    Groetjes hoor.🥰